Fysio Fox on kokonaisvaltaiseen ihmisen hoitamiseen erikoistunut

yritys. Fysioterapia, hieronta, osteopatia,

vyöhyketerapia, kuumakivihieronta,

cryoterapia.

GENLIFE GEENITESTIT JA GENHEALTH RAVINTOLISÄT MYÖS MEILTÄ

GenLife logo valk tausta (1)
klinik-asiantuntija_logo

TUTUSTU CRYO-TERAPIAAN!

cryo21-rintalihakset

PAINEAALTOHOITO

paineaaltohoito-WEB

Shockwave/Paineaaltohoito

UUTTA FYSIO FOXISSA !!
Fysio Foxissa on nyt uusi hoitomuoto, kyseessä on Shockwave eli paineaaltohoitolaite.
Paineaaltohoidossa hoidetaan kehon eri osien kipualueita. Laite antaa tietyllä (erilaisilla) taajuuksilla ja voimalla paineaaltoa (energiaa) pienellä iskulla ja tärinällä, joka kohdistetaan pehmytkudokseen, monesti todella syvälle.

Paineaaltohoito on nopeaa ja tehokasta. Paineaalto toimii vaihtoehtona kortisoni-injektioille tai kirurgisille leikkaus toimenpiteille ja laitteen sivuvaikutukset ovat vähäiset. Hoito soveltuu myös lihasjännitystä rentouttavaksi ja sopii siten myös esimerkiksi niska-hartia-alueen tai alaselän/ pakaroiden jännitystilojen hoitoon.

Miten paineaalto vaikuttaa kudoksessa?

Aineenvaihdunta hoidettavassa kohdassa vilkastuu, mikä parantaa kudoksen hapensaantia mm. hiussuonitusta lisäämällä ja ympäröivää lihaksistoa rentouttamalla. Kudokseen tuotetaan pientä tulehdustilaa (sama idea/mekanismi tapahtuu myös kovemmassa hieronnassa), joka laukaisee
keskushermostossa paranemisprosessin, jolloin keho alkaa tuottamaan omia parantavia välittäjäaineita (hormoneja) hoitoalueelle. Tämä johtaa kivun lievittymiseen ja tulehduksen vähenemiseen. Paranemisprosessi alkaa jo hoidon aikana ja hoitovaikutus kudoksessa jatkuu vielä 30 päivää hoidon jälkeenkin. Paineaaltohoidon avulla on mahdollista päästä tavallista nopeammin kivuista eroon ja hoidon jälkeen käsitelty alue ei ole niin hellä, kuin esimerkiksi kovan hieronnan jälkeen. Kun kivusta ja jäykkyydestä päästään nopeammin eroon, päästään nopeammin hoitamaan myös kivun
aiheuttanutta syytä, kuten esim. nivelen virheasentoa tai väärää kuormitusmallia/lihastasapainoa.

Millaista paineaaltohoito on?

Paineaaltohoito niin kuin kaikki muukin fysioterapia aloitetaan fysioterapeutin arviolla ja tutkimisella asiakkaan tilanteesta. Yksi paineaaltohoito kestää noin 5-15 minuuttia ja hoidon vaikutukset asiakas huomaa heti. Useimmiten Shockwave-hoitoa on optimaalisinta käyttää osana muuta fysioterapiaa tai hierontaa.

Hoidossa kudoksiin kohdistetaan mekaanisesti tuotettua, korkeatehoista paineaaltoa, jonka voimakkuutta säädetään vaivan mukaisesti. Hoidon aikana voi tuntua hieman kipua tai arkuutta. Myös hoidon jälkeen hoidettava kohta voi olla muutaman päivän arka. Hoitokertoja on yleensä 3-6 ja ne annetaan 5-10 päivän välein. Useimmiten kipu vähenee jo ensimmäisen hoitokerran
jälkeen. Paineaaltohoito on 9e lisättynä normaaliin hieronnan tai fysioterapian hintaan.

Mihin paineaaltohoito sopii?

– Olkapään jännetulehdukset
– Kivulias olkapää / kalkkiolkapää
– Penikkatauti
– Akillesjänteen kiputilat
– Niska-hartia -seudun vaivat
– Tennis- ja golfkyynärpää
– Plantaarifaskiitti tai kantaluupiikki
– Hyppääjän ja juoksijan polvi ja muut jännekiinnityskiputilat
– Ylirasituksesta johtuvat lihas- ja jännevaivat
– Hitaasti tai huonosti luutuneet murtumat
– Triggerkäsittelyt
– Nopeuttamaan lihasrevähdysten ja repeämien paranemista (alle 12kk vanhat vammat)
– Lonkan limapussin tulehdus
– Lihasten rentoutus

Milloin paineaaltohoitoa ei saa antaa?

– Akuutteihin vammoihin (1-7 pv:ää vanhat nyrjähdykset ja venähdykset)
– Raskaana oleville
– Jos hoitoalueella on kasvain
– Jos asiakkaalla on verenhyytymisen estolääkitys (antikoagulanttihoito) tai hyytymiseen
vaikuttava sairaus (hemofilia)
– Paineaaltohoitoa ei anneta myöskään pään- eli kallon ja naaman alueelle, vatsan seudulle
(sisäelimet), eikä avohaavoihin
– Jos sinulla
on metallia kudoksessa hoidettavalla alueella

Osta myös lahjakortti ystävälle!

lahjakortti-fysiofox2